Liliana Corobca: Scriitorul care nu poate fi controlat poate fi ignorat

Data:

Scriitoare și cercetătoare, în cărțile Lilianei Corobca, comunismul și post-comunismul sunt materia primă. Pentru Liliana Corobca, recuperarea istorică pare să fie miza scriitorului.

Istoria și interpretarea istorică recurgând la ficțiune sau non-ficțiune într-un spațiu precum cel româneasc în care interesul cititorului și al editurilor sunt  în registre diferite.

În primii ani după 1989, recuperarea istorică ocupa mare parte a spațiul editorial/public. Există un soi de sensibilitate exacerbată legată de recuperarea istorică, fie că vorbim despre politica editurilor, fie că vorbim despre receptarea în spațiul public.

Citește și: De ce România ratează șansa de a atrage investiții importante din Taiwan

Zonele sensibile ale discursului public, spațiul de manevră al scriitorilor, editurilor, cititorilor, nu converg de cele mai multe ori. Editurile preferă spațiul sigur al unor teme nepolemice, fără să răscolească în sertarul de restanțe cultural-istorice.

Din acest punct de vedere, s-ar putea spune că, deși, pe scena culturală internațională, polemica, temele grele, recuperarea istorică sunt oxigen, cartea/scriitorul/editurile luându-și în serios rolul și menirea, în România, nu există o politică coerentă, de unde și interesul scăzut la cititorului pentru carte.

Continuarea în Sun Media


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Unde aleg românii să călătorească în perioada următoare? |Monitorul de Cluj

Unde aleg românii să călătorească în perioada următoare? La...

Războaiele de lângă UE fac și mai important votul la europarlamentare | Eurobarometru

Războaiele de lângă UE fac și mai important votul...

Program special la Teatrul Național din București, de 1 și 2 mai

Program special la Teatrul Național din București, de 1 și 2 mai