Primul autobuz electric, verde și la propriu, și la figurat, a ajuns în municipiul Bistrița. Va deservi o deja celebră Linie Verde, care va traversa Calea Moldovei, Grigore Bălan, Dornei, Șincai, Independenței, pentru a menționa cele mai importante puncte de reper între Unirea și Viișoara, terminalele traseului urban. Investiția de peste 7 milioane de euro, finanțată în mare parte din fonduri europene, a fost inițiată de către fostul primar al Bistriței, Ovidiu Crețu, și a generat, încă dinainte de punerea în practică, controverse majore cu privire la avantajele și dezavantajele pentru cetățenii și vizitatorii municipiului.
Trecem rapid peste principiile ecologice și moderne care fundamentează teoretic proiectul și notăm lipsa elementelor de tip „park and ride / incentive parking” la terminalele din Unirea și Viișoara, acele facilități care ar trebui să stimuleze șoferii să parcheze acolo și să urce rapid în aceste noi mijloace de transport în comun. Este o primă dovadă a superficialității tipic românești în scrierea proiectului, gândit din birou doar în contextul deplasării gratuite a masei de votanți din municipiu, concepție similară oarecum cu hazlia planificare a modernizării șinelor de tramvai din Cluj-Napoca, când edilii au uitat să includă în finanțare și refacerea asfaltului de pe calea de rulare rutieră, alăturată traseului tramvaielor.
Citește articolul integral în Năsăudeanul