Celebrul tren Orient Express, compus din 15 vagoane, va circula în perioada 28/29 august – 4 septembrie 2022 pe teritoriul României, iar principalele obiective feroviare sunt gările Sinaia și București Nord.
Pentru un sejur de cinci nopți, pe ruta Paris-București-Istanbul, un călător trebuie să scoată din buzunar nu mai puțin de 55.000 de lire sterline pentru un apartament mare ,față de 17.500 de lire sterline pentru o cameră cu paturi „twin”. Prețurile variază în funcție de anotimp.
Ce meniuri oferă luxosul tren?
Printre bunătățile care se regăsesc în meniul Orient Express sunt:
- cotlete de miel la tigaie cu mustar (48 de euro);
- cotlete de miel sotate cu muștar, Farfuria maestrului de brânza (20 de euro);
- prăjitură cu lămâie Amalfi cu vanilie (18 euro).
La micul dejul, oamenii pot comanda scoici la grătar pe pat de mini-ratatouille, unt alb cu lapte si praf de cocos, piure de broccoli și quinoa cu coacăze.
Traseul trenului Orient Express pe rețeaua feroviară din România:
- 28/29 august 2022: Lokoshaza – Curtici (sosire la ora 17:24) – Arad – Radna – Ilia – Deva – Simeria – Șibot- Coșlariu – Teiuș – Sighișoara – Brașov – Sinaia – Ploiești Vest – București Nord, cu sosire la ora 15:42;
- 30 august 2022: București Nord (plecare ora 10) – Videle – Giurgiu Nord (sosire la ora 12:18/plecare la ora 12:40) – Ruse;
- 3 septembrie 2022: Ruse – Giurgiu Nord (sosire la ora 11:00/plecare la ora 12:05) –Videle – București Nord, cu sosire la ora 15:22;
- 4 septembrie 2022: București Nord (plecare la ora 12:22) – Chitila – Ploiești Vest- Sinaia – Brașov – Sighișoara – Coșlariu – Teiuș –Simeria – Ilia- Arad – Curtici (sosire la ora 6:22/plecare la ora 6:55) – Lokoshaza, potrivit Monitorul de Cluj.
Trenul își va continua călătoria marți dimineață, la ora 10.00, când va pleca de la București spre Videle, Giurgiu, Ruse și apoi Istanbul – destinația finală.
Ultima oară, Orient Express a fost în România în anul 2019, când a ajuns în după-amiaza zilei de 26 august în Gara de Nord, după cum a relatat atunci Club Feroviar de la fața locului.
Din tot traseul său de 3.000 km ce traversează continentul european, singurul tronson neelectrificat este pe teritoriul României, între Videle (Rădulești) și Giurgiu.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!