Măsurile de austeritate ale Guvernului Ciolacu, văzute din birourile liderilor politici ieşeni. Membrii guvernului PSD-PNL discută de mai bine de două săptămâni asupra măsurilor ce urmează să fie introduse în pachetul menit să reducă cheltuielile bugetare. Ar fi vorba de reduceri aplicate cheltuielilor pentru aparatul bugetar și de înăsprirea fiscalității – resimțită în mod evident de sectorul privat. I-am întrebat pe reprezentanții administrației locale și pe liderii politici ieșeni cum văd aplicarea acestor măsuri și impactul pe care îl vor avea asupra mediului de afaceri și populației deopotrivă.
Alexandru Muraru, președintele PNL Iași, a menționat din start că nu este de acord cu „intențiile premierului PSD Maricel Ciolacu de a schimba regimul fiscal și al sponsorizărilor, măsuri care vor apăsa greu pe sectorul privat, cel care ține în viață motorul economic al României”. El a dat exemplul Asociației „Dăruiește Viața”, care construiește un spital exclusiv din donații publice. „Știu cât de important este pentru ONG-uri să aibă facilități fiscale care le permit să își desfășoare activitatea în sprijinul oamenilor”, a declarat Muraru, estimând că asociațiile și ong-urile din țară riscă să rămână fără jumătate din venituri. Motivul dispariției acestor venituri este faptul că sponsorizările nu se mai scad din impozitul pe profit, a explicat el. Soluția ar fi „realizarea de noi investiții și nu de spoliere a sectorului privat pentru a acoperi găurile imense lăsate în buget de măsurile populiste ale PSD înaintea anului electoral”, a conchis liderul liberal.
Aeroport extins, dar cu același număr de angajați?
Colegul său de partid aflat la șefia Aeroportului Iași a remarcat că pachetul de măsuri de austeritate se adresează și regiilor autonome, forma de organizare și administrare a aerogării ieșene. Romeo Vatră a arătat că, la un trafic anual de peste 200 de mii de pasageri, aeroporturile nu pot să fie finanțate din bugetele locale și, prin urmare, nu contribuie la deficitul național. Pe de altă parte, trebuie alocate resurse financiare „pentru a respecta stardardele foarte stricte de siguranță și securitate privind operațiunile aeroportuare”. Directorul general al Aeroportului Iași a arătat că Iașul și Suceava, de exemplu, au avut creșteri mari de trafic, în timp ce multe alte aerogări derulează proiecte de extindere a infrastructurii pe bani europeni – din nou, și cazul Iașului. „Măsurile de austeritate propuse prin acest proiect de OUG, prin care se impun tăieri de posturi vacante, modificarea organigramei, restricții privind cheltuielile și achizițiile, pentru aeroporturi care se pregătesc de dezvoltare reprezintă un non sens”, a subliniat Vatră. El consideră că, deși măsurile de austeritate sunt necesare, la fel de necesară este și „o analiză serioasă si o revizuire a acestui OUG pentru a nu afecta negativ traficul aerian din România și pentru a nu pune în pericol siguranța și securitatea zborurilor”. Aflați mai multe în Ziarul de Iași.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!