Ofertele pentru proiectarea și execuția metroului din Cluj-Napoca, prima magistrală de metrou din afara Bucureștiului, pot fi depuse până vineri, 28 octombrie, conform notificării pe care Primăria Cluj-Napoca a transmis-o în Sistemul Electronic de Achiziții Publice la reluarea licitației după suspendarea din 22 august.
Metroul din Cluj-Napoca este, potrivit datelor Economedia, cel mai mare contract de infrastructură din România, depășind contractul CNAIR semnat cu Astaldi (5,3 miliarde lei) pentru lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Magistrala de Metrou M1 din Cluj-Napoca și Magistrala M4 Gara de Nord – Filaret sunt cele două proiecte de metrou cu finanțare din PNRR (câte 300 de milioane de euro), dar ambele întârziate, ba chiar pentru M4 se va cere oficial Comisiei Europene înlocuirea din PNRR cu alte proiecte feroviare.
Citește și: Români ai Planetei. Oameni care au învins obstacolele și au reușit
Datele din SEAP arată că termenul pentru evaluarea tehnică și financiară este 30 noiembrie, o durată de evaluare redusă, în raport cu complexitatea proiectului. (n.r de exemplu pentru secțiunea a doua a M6 Băneasa – Otopeni, Metrorex a prevăzut minimum 5 luni și este doar un contract pentru structuri, nu unul „la cheie” precum cel de la Cluj).
Continuarea în Monitorul de Cluj.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!