Milioane de euro pentru creșterea calității procesului de învățământ și reducerea abandonului școlar

Data:

Timp de trei ani, în perioada 2018-2021, grație Programului Operațional Capital Uman (POCU), Inspectoratul Școlar Argeș a fost beneficiarul a două proiecte cu fonduri europene derulate în cadrul Programului „Școală pentru toți”.

Este vorba de proiectele intitulate „Creșterea calității procesului educațional prin implementarea de măsuri integrate” (cheltuieli totale: 4,8 milioane lei) și „RE-Activ – Reducerea abandonului școlar printr-un set de activități educaționale adaptate la nevoile specifice ale copiilor” (cheltuieli totale proiect: 9,2 milioane lei)

Amalia Velicu, inspector proiecte educaționale în cadrul Inspectoratului Școlar Argeș, a detaliat beneficiile celor două proiecte de care au beneficiat mii de elevi, tineri și părinți din județ.

„Ambele proiecte au început în primăvara anului 2018. Am derulat activități tip Școală după Școală cu elevi de nivel primar și gimnazial. Au fost și activități pentru preșcolari în ambele proiecte. Am derulat și activități pentru reintegrarea tinerilor și adulților care au abandonat școala în timpul gimnaziului și au depășit vârsta clasei cu patru ani și nu îi mai primesc școlile.

Cursurile durează în total doi ani

Iar acest program le oferă șansa reintegrării și a obținerii unei calificări până la final. Este vorba de 263 de participanți în total. Au fost subvenții pentru toți participanții la cursuri, de la 80 de lei până la 400 de lei pe lună.

Cursurile durează în total doi ani. Faptul că vor obține o calificare îi va ajuta ulterior pe piața muncii”, precizează Amalia Velicu.

Tot în cadrul proiectului pentru reducerea abandonului școlar, derulat în școli din Pitești, Mioveni, Dragoslavele, Valea Mare Pravăț, Negrași, Căldăraru și Davidești, au fost organizate și două tabere pentru 50 de elevi din ciclul primar și gimnazial.

Citește și: Conflictul dintre doi primari blochează un proiect european de irigații pe 1.000 ha, în plină secetă

„A fost emoționant. Acești copii au fost pentru prima oară într-o tabără, sunt copii din comunități defavorizate. Unii copii s-au simțit atât de bine, încât mi-au spus că nu mai doreau să plece din tabără”, adaugă Amalia Velicu.

Ca beneficiari ai proiectului pentru reducerea abandonului școlar, este vorba de 295 copii preșcolari beneficiari ai programului educațional integrat; 382 elevi din învățământul gimnazial și 386 elevi din învățământul primar beneficiari ai programului tip Școală după școală și ai serviciilor de orientare și consiliere. 100 de părinți au fost beneficiari ai ședintelor de consiliere si instruire.

În plus, 30 de copii preșcolari, 35 de elevi din învățământul gimnazial și 35 de elevi din învățământul primar sunt sprijiniți financiar cu câte 1100 lei/an. 279 de cadre didactice și directori de școli au participat la cursurile de formare „Educația incluzivă – dimensiuni, provocări, soluții pentru o școală a diversității” și „Metode activ participative în educație centrate pe nevoile elevilor”.

6 unități de învățământ a primit câte 20 de laptopuri

„O țintă clară a proiectului a fost înlăturarea obstacolelor ce îl împiedică pe copil să meargă la școală (servicii destinate copilului și familiei), precum și transformarea mediului școlar într-unul prietenos, capabil să atragă și să mențină copilul în procesul educațional (servicii destinate școlii și cadrelor didactice)”, mai declară Amalia Velicu.

Citește și: Primăria Pitești a refuzat fonduri europene pentru acoperirea unui bazin olimpic

Legat de proiectul „Creșterea calității procesului educațional prin implementarea de măsuri integrate”, acesta s-a derulat în șase unități de învățământ din tot atâtea comune din Argeș: Călinești, Ștefan cel Mare, Aninoasa, Mărăcineni, Sălătrucu și Slobozia. Fiecare dintre cele șase unități de învățământ a primit câte 20 de laptopuri pentru modernizarea și creșterea calității actului educațional.

„Obiectivul principal al acestui proiect a fost de implementare a măsurilor integrate pentru facilitarea accesului la educație și prevenirea părăsirii timpurii a școlii pentru copiii și tinerii ce fac parte din grupuri vulnerabile, reîntoarcerea în sistemul de învatamant a copiilor/tinerilor/adulților care au părăsit școala, precum și dezvoltarea competențelor din învățământul preuniversitar din unități școlare defavorizate”, declară Amalia Velicu.

818 elevi participanți la Programul de tip Școala după școală

Și acest proiect a avut numeroși beneficiari: 391 preșcolari și antepreșcolari participanți la programul „Gradinița prietenoasă”; 818 elevi participanți la Programul de tip Școala după școală (ateliere de lucru pentru promovarea nediscriminării, desegregării școlare și creșterii stimei de sine, educație prin sport sau arta). 

269 cadre didactice participante la programul de formare „Strategii și metode de utilizare a instrumentelor TIC în educație” și 263 tineri/adulți participanți la Programul A doua șansă au primit subvenții pe durata participării la programele de formare și la cursuri.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Motiv de laudă pentru PNL Brăila: 111 PSD-iști au devenit liberali peste noapte | DE BRĂILA

Motiv de laudă pentru PNL Brăila: 111 PSD-iști au...

Documentul secret al Kremlinului: prima dovadă a războiului hibrid planificat de Moscova?

Documentul secret al Kremlinului, dezvăluit de cotidianul american The...

Percheziţii ale Parchetului European în Botoşani. Sunt vizate fraude cu fonduri destinate pregătirii tinerilor

Percheziţii ale Parchetului European în Botoşani. Biroul din Cluj-Napoca...