Ministrul Transporturilor a semnat contractul de execuţie pentru două tronsoane ale Autostrăzii A7

Data:

spot_img

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a semnat marţi, la Focşani, contractul de execuţie pentru tronsoanele 1 şi 4 ale Autostrăzii Moldovei şi a anunţat că ţinta este aceea de a desemna, până la sfârşitul anului în curs, câştigătorii pentru toate cele 13 loturi ale autostrăzii, de la Ploieşti la Paşcani.

„Demersul de astăzi se înscrie într-un demers început în urmă cu aproximativ două luni, când am semnat primele două contracte, la Buzău, pe secţiunea Ploieşti – Buzău şi care deja au ordin de începere, se lucrează pe acele tronsoane. Sigur, sunt lucrările de început, lucrările de descărcări arheologice, partea de deminare, toate lucrurile necesare. Astăzi semănăm două contracte pe secţiunea Buzău-Focşani, urmând ca celelalte două, mijlocul, să fie semnată în săptămânile viitoare. În perioada imediat următoare, CNAIR-ul va desemna câştigătorii (…) pe celelalte două loturi, 2 şi 3, urmând un calendar foarte bine pus la punct până la sfârşitul anului, şi anume şi pe secţiunile care merg spre nord, Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani, adică întreaga autostradă de la Ploieşti la Paşcani, să aibă desemnaţi de către CNAIR câştigătorii până la sfârşitul anului. Vreau să vă spun că în 21 septembrie şi în 22 septembrie sunt datele limită pentru depunere de oferte pe celelalte două secţiuni, adică pe celelalte şase loturi. Ne ţineam de acest calendar, sigur că părea aşa un calendar extrem de strâns pe care nu foarte multă lume a pariat, dar ţinta rămâne, aceea pe care am anunţat-o la începutul anului legată de A7, ca pe parcursul anului 2022 pe toate cele 13 loturi finanţate prin PNRR să avem desemnaţi câştigătorii. Asta înseamnă cu un an înainte de borna prevăzută în PNRR”, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, Sorin Grindeanu, citat de Agerpres.

Întrebat despre situaţia unui societăţi comerciale care se află pe traseul autostrăzii şi care a fost despăgubită cu circa 100.000 de euro, deşi investiţiile pe care societatea le-a făcut de-a lungul timpului se cifrează la peste 13 miliarde de euro, ministrul a susţinut că singura soluţie e ca societatea să se adreseze instanţei, care va decide cuantumul despăgubirilor.

Citește și: Procurorul Pîrlog, cercetat disciplinar a 14-a oară, în urma unui interviu difuzat de PressHUB

„Noi, în acest moment, avem stabilit un traseu, cu toată părerea de rău pentru acea investiţie, un traseu care este aprobat, un traseu care deja intră în execuţie. Pentru că, în paranteză fie spus, şi nu e chiar o paranteză, marele avantaj al acestei autostrăzi a Moldovei, A7, este că este FIDIC roşu, adică este direct execuţie. Asta înseamnă că au fost făcute şi SF-ul şi proiectul şi se intră direct în execuţie. Toate aceste etape au fost depăşite. (…) Ştiu acest caz. Din punctul nostru de vedere, în acest moment, pe acest caz, singura soluţie este cea legată de o eventuală acţionare în instanţă şi un eventual cuantum stabilit de către instanţă de despăgubire. Traseul este aprobat, acolo nu mai avem absolut nimic ce se face. Dacă instanţa vine şi spune că trebuie să fie despăgubirea de alt nivel, sigur că ţinem cont de deciziile instanţei. (…) Să ştiţi că n-o să ne încurcăm (…), Toate lucrurile au fost făcute conform legii”, a precizat Grindeanu.

Tronsonul 1, Buzău – Vadu Paşii, are o lungime de 4,6 kilometri, contractul atribuit având o valoare de 689,28 milioane de lei fără TVA, iar Tronsonul 4 al autostrăzii A7, Mândreşti Munteni – Focşani Nord, are o lungime de 10,94 kilometri, contractul fiind atribuit la valoarea de 763,72 milioane de lei, fără TVA.

Durata de execuţie a celor două tronsoane este de 20 de luni, dar ministrul Grindeanu s-a declarat convins că firma constructoare să finalizeze lucrările înainte de termenul prevăzut.

Autostrada Buzău – Focşani face parte din Coridorul 3 – Bucureşti – Regiunea NE (Moldova) (OR3), care facilitează accesul în zona turistică Neamţ sau nordul Moldovei. Acesta se desfăşoară la contactul dintre Subcarpaţii Curburii şi Câmpia Română între Ploieşti şi Mărăşeşti, Culoarul Siretului între Mărăşeşti şi Paşcani, Podişul Sucevei între Paşcani şi Siret.

Contractul de lucrări pentru cele două tronsoane a fost semnat de către ministrul Sorin Grindeanu, preşedintele CNAIR, Cristian Ovidiu Pistol şi constructorul, Dorinel Umbrărescu, în prezenţa preşedintelui PSD şi al camerei Deputaţilor, Marcel Ciolacu, al prefectului judeţului Vrancea, Nicuşor Halici şi a altor oficialităţi judeţene şi locale.

Citește și: Doar 5 clădiri istorice din București trebuie urgent restaurate, susține Institutul Național al Patrimoniului

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Alegeri prezidențiale 2024. Peste 190.000 de români au votat în Diaspora

Peste 190.000 de români din diaspora au votat în...

Mandat de arestare pentru Netanyahu: Cum reacționează țările europene | Aktual24

Mandatul de arestare emis de Curtea Penală Internațională pentru...

MAI suplimentează efectivele mobilizate pentru alegerile de duminică

MAI suplimentează efectivele mobilizate pentru alegerile de duminică, numărul...