Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susține că la Metrorex există „un cumul de probleme”, el arătându-se sceptic cu privire la posibilitatea companiei de a implementa proiectele prevăzute în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Acesta a arătat că anul viitor, la rediscutarea PNRR, dacă aceasta va avea loc, va încerca redirecţionarea fondurilor propuse pentru metrou către dezvoltarea altor proiecte pentru calea ferată.
„Acolo e un cumul de probleme”, spune ministrul Transporturilor, în legătură cu metroul de la Bucureşti.
Citește și: 2 din cele 4 proiecte de autostrăzi din PNRR, mari șanse să fie ratate
Ritmul de implementare al proiectelor, redus
„Săptămâna asta am avut şi grevă la metrou la Bucureşti. Ştiţi ce mi s-apărut ciudat? Nu contest dreptul nimănui de a face grevă.
Una din revendicări era ca personalul de conducere să primească 18% în plus, eu nu am mai văzut sindicate să… dar mă rog, nu neapărat asta e marea problemă. Vor angajări şi reclamă faptul că au rămas posturi descoperite, că reţeaua s-a mărit dar personalul nu.
Există anumite fundamentări sau argumente din acest punct de vedere. Sigur, salarii mai mari, dar ştiţi ce mă deranjează pe mine cel mai mult? Ritmul în care se implementează proiectele, unele dintre ele pe bani europeni, altele pe finanţări japoneze, ritmul în care se implementează aceste proiecte la metrou.
În acest moment sunt pesimist vizavi de PNRR pe zona de metrou că se poate realiza”, a afirmat Sorin Grindeanu la Digi24.
Redirecționarea fondurilor
Acesta a arătat că anul viitor, la rediscutarea PNRR, dacă aceasta va avea loc, va încerca redirecţionarea fondurilor propuse pentru metrou către dezvoltarea altor proiecte pentru calea ferată, cel mai probabil.
„Voi încerca, atunci când vom putea, la anul, dacă vor exista aceste discuţii la PNRR, ca să nu pierdem banii, să schimbăm această chestiune de pe metrou, poate pe calea ferată”, a adăugat ministrul Transporturilor.