Traversarea Dunării cu bacul între municipiul Galați și localitatea I.C. Brătianu a atins, în 2022, cifre-record pentru ultimii șase ani
Astfel, Navrom Bac SRL Galați a înregistrat, anul trecut, cea mai mare cifră de afaceri, cele mai mari venituri și cel mai mare profit net începând din anul 2017, având și cel mai mare număr mediu de salariați. În acest an, însă, peste jumătate dintre comandanții de bacuri din Galați au plecat să lucreze în Ucraina, pe salarii de trei-patru ori mai mari.
Nu mai puțin de 34,9 milioane de lei a fost cifra de afaceri netă a companiei Navrom Bac SRL Galați la sfârșitul anului 2022, conform datelor de pe portalul Ministerului Finanțelor. Veniturile totale au fost de 35,7 milioane de lei, iar profitul net, de 7,5 milioane de lei.
Toate acestea, cu un număr mediu de salariați de 115. Compania gălățeană administrează traversările cu bacul pentru pasageri și autovehicule atât de la Galați (spre malul tulcean), cât și de la Isaccea (spre Orlivka, Ucraina).
Podul a agitat apele la Galați și Brăila
De multe ori, Navrom Bac a fost ținta nemulțumirilor pasagerilor gălățeni și nu numai, care au acuzat timpii mari de așteptare pentru a urca pe bac, mai ales în zile foarte aglomerate, în weekenduri sau în zile în care oamenii plecau sau se întorceau, în număr foarte mare, în și din concedii.
„Lasă că se dă drumul la podul peste Dunăre și o să rămâneți fără obiectul muncii” – era laitmotivul nemulțumirilor.
Odată cu apropierea deschiderii podului peste Dunăre dintre Galați și Brăila, Navrom Bac a luat o decizie care a stârnit, din nou, comentarii negative.
Compania a anunțat că, de la 1 iulie 2023, din cauza lipsei de personal, nu se vor mai face niciun fel de curse speciale de noapte, nici măcar pentru urgențe. Asta în condițiile în care pe podul peste Dunăre nu se va putea circula noaptea decât în weekenduri, până pe la mijlocul toamnei.
Mai mult, pe 4 iulie, s-a anunțat că, din cauza scăderii accelerate a cotelor Dunării la Galați, nu mai pot urca pe bac vehiculele agabaritice și cele cu garda la sol joasă. Această din urmă problemă se pare că s-a rezolvat, în cursul zilei de 7 iulie Navrom Bac mutând pasarelele pe poziția „ape mici”.
Citește și: Familia Lecca. Adevărații aristocrați ai României nu au făcut pactul cu comuniștii
Apele au fost tulburi și la Brăila. Pe 6 iulie – ziua deschiderii circulației pe pod, zeci de brăileni au venit să traverseze Dunărea cu bacul pe la Galați, spunând că Romnav Brăila (firma care administrează traversările cu bacul din județul vecin) a informat că nu mai face nicio cursă.
Și aici situația s-a remediat, în după-amiaza aceleiași zile Romnav transmițând un comunicat în care informa că va continua să opereze traversarea Dunării cu bacurile pe la Brăila.
Mai multe, în Viața Liberă.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Prea Sfintia sa Casian de ce nu a fost invitat la inaugurarea podului sau nu a vrut sa participe? Ce aveti maica cu el?
Maica , Casian asta a lucrat la pod? Sau e vreun politician, ceva?