Portul funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor, aplică politicile portuare elaborate de acesta și este administrat de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța S.A. din 1998, când a fost reorganizată Regia Autonomă Administrația Porturilor Constanța (înființată prin Hotărârea Guvernului nr. 19/1991).
Portul Constanța are în subordine zonele Constanța, Midia, Mangalia și portul turistic Tomis, din centrul vechi al Constanței. Construcția portului modern al Constanței a început în 1896, în timpul Regelui Carol I, la aproape două decenii după ce Dobrogea a intrat în componența României, după aproape cinci secole de stăpânire a Imperiului Otoman. Construcția lui a durat 13 ani și a fost inaugurat la 1909.
Portul Constanța este administrat de un Consiliu de Administrație (CA), format în prezent din șase membri. În prezent, toți membrii sunt provizorii și majoritar susținuți de PSD. Membrii sunt aleși de Adunarea Generală a Acționarilor (AGA), formată din doi reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, în subordinea căruia funcționează Portul, și un reprezentant al Fondului Proprietatea. AGA este organul de conducere al Portului care decide asupra activității și politicii economice ale acestuia.
Executivul Portului este format din 10 directori ai instituției, între care cel general, adjunctul acestuia, directorul executiv și șefii departamentelor Financiar, Strategie-Dezvoltare, Juridic, Comercial, Tehnic, Operațiuni Portuare și Sucursale.
Continuarea în Info-sud-est.ro
Citește și: VIDEO Sahara din România crește cu mii de hectare pe an. Cum poate fi oprit nisipul
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Info Sud-Est / Imago Studio)