Dunărea rămâne cea mai ieftină cale de transport pentru mărfurile din Ucraina, iar „Galațiul ar putea deveni noua Odessa” pentru autoritățile de la Kiev, în contextul în care porturile de la Marea Neagră sunt supuse blocadei rusești, a declarat ministrul de Externe, Bogdan Aurescu. Acesta a precizat că subiectul transporturilor pe Dunăre a fost discutat atât cu partea ucraineană, cât și cu autoritățile din Bulgaria.
„Am discutat cu omologi de-ai mei posibilitatea de a crea un grup de sprijin pentru Ucraina din această perspectivă, de a ajuta tranzitul produselor ucrainene către terțe piețe, pentru că, pe de o parte, Ucraina are nevoie de bani pentru a susține efortul de apărare, iar pe de altă parte, pentru că nu vrem să degenereze această criză alimentară provocată de acțiunile Federației Ruse”, a declarat Aurescu. „Sperăm să putem în continuare să folosim și portul Constanța, și portul Galați, și Dunărea ca mijloc de transport”, a adăugat șeful diplomației române.
În acest context, deosebit de important este proiectul european „Fast Danube”, care are ca parteneri cele două administrații de cale navigabilă din România și Bulgaria, respectiv, AFDJ Galați și IAPPD Ruse.
Citește articolul integral pe Viata-libera.ro
Citește și: Procuratura Ucrainei: Un tezaur scitic din muzeul din Melitopol, furat de soldații ruși