Proiect european de 27 de milioane de euro pentru modernizarea Aeroportului din Oradea

Data:

După ce Blue Air a anunțat că numărul zborurilor spre București crește, au pornit cursele charter spre Sharm El Sheikh, iar Ryanair a anunțat că zborurile internaționale spre Bologna, Milano, Londra și Dusseldorf vor porni din luna iulie, în ședința ordinară a Consiliul Județean Bihor de marți, 27 aprilie, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru un nou proiect de modernizare a Aeroportului din Oradea.

Proiectul „Dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea” are patru obiective: extinderea pistei de decolare și aterizare, extinderea platformei de debarcare și îmbarcare, împrejmuirea incintei și realizarea unui drum de securitate și achiziția echipamentelor necesare pentru desfășurarea activităților de întreținere și mentenanță.

Prelungirea pistei de decolare și aterizare cu 400 de metri spre sud (adică spre Nojorid), ajungând la 2.500 de metri, va avea ca efect creșterea capacității operaționale a aeroportului. În prezent, companiile aeriene impun restricții de greutate pentru decolare (îmbarcă mai puțini pasageri și încarcă mai puțin combustibil în aeronave). După prelungirea pistei de aterizare și decolare, operatorii de zbor vor putea utiliza aeronavele de tip Boeing 737 seria 800 și Airbus A320 la capacitate maximă și vor putea opera curse pe distanțe mai mari.

De asemenea, proiectul presupune achiziția și instalarea instrumentelor de aterizare de precizie și a unui sistem de balizaj luminos la capătul pistei dinspre Nojorid. Cu ajutorul acestui echipament se va degreva spațiul aerian de deasupra orașului Oradea de survolul aeronavelor, întrucât direcția de aterizare nu va mai fi dinspre nord, ci dinspre sud. În plus, acest lucru va reduce semnificativ gazele cu efect de seră și poluarea fonică generate de aeronave deasupra Oradiei.

Un alt obiectiv este extinderea platformei de debarcare și îmbarcare cu 32.000 mp, lucru care va suplimenta numărul de locuri pentru staționarea aeronavelor mari de tip Boeing 737 și Airbus A 320. Astfel, vor putea fi operate simultan mai multe aeronave, în special în intervalele orelor de vârf. În prezent, Aeroportul Oradea dispune de doar două poziții de acest fel, celelalte patru poziții fiind destinate unor aeronave mai mici, precum ATR 42 sau ATR 72.

Ca urmare a prelungirii pistei, va fi construit și un gard inteligent de 2.560 de metri pentru securizarea perimetrului aeroportului. De asemenea, vor fi achiziționate echipamente pentru întreținere și mentenanță.

„Avem o sumă predefinită din fonduri europene pentru Aeroportul din Oradea care, din păcate, nu a fost accesată în ultimii patru ani. E păcat să pierdem acești bani, pentru că se apropie finalizarea exercițiului financiar 2014 – 2020. Această investiție este o completare a unui alt proiect de aproximativ 20 de milioane de euro pe care l-am depus pentru finanțare la finalul anului trecut”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, într-o conferință de presă, pe 27 aprilie.

Studiul de Fezabilitate (SF) a fost realizat și recepționat și urmează depunerea cererii de finanțare prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) axa 2.3. Dacă totul decurge conform graficului de implementare, din luna noiembrie a acestui an se va lucra la Proiectul Tehnic (PT), iar din primăvara anului viitor, din luna aprilie, vor începe efectiv lucrările la pista de decolare.

Valoarea totală estimată a proiectului este de 26,98 milioane de euro, din care aproximativ 20 de milioane de euro reprezintă fonduri europene.

Acest articol a fost publicat pe PressHub.ro și Crișana în cadrul proiectului “Cohesion Policy Booster in Romania – Closer to Citizens”, cofinanțat de UE prin DG Regio.
Informațiile prezentate nu reprezintă poziția oficială a UE. Întreaga răspundere asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine autorului.

Vasilică Ichim
Vasilică Ichimhttps://www.crisana.ro/
Vasilică Ichim are o vastă experiență jurnalistică, fiind în această branșă de peste 20 de ani. Publică pentru Crișana din anul 2012.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Austria și Olanda au votat împotriva aderării României și Bulgariei la Schengen

Austria și Olanda au votat împotriva aderării României și...

Euronews: Germania și Luxemburg amenință că blochează Croația, dacă România și Bulgaria nu intră acum în Schengen

Miniștrii de Interne participanți la Consiliul JAI nu au strâns unanimitate în ceea ce privește aderarea la Schengen a Croației, României și Bulgariei, potrivit surselor Euronews. Germania și Luxemburg au trecut la amenințări, precizând că vor bloca accesul Croației, dacă Bulgaria și Romania nu primesc undă verde.

Eurodeputat: Guvernul României trebuia să pregătească mai din timp aderarea

Ministrul de Interne al Austriei a reafirmat votul negativ...