European Journalism Observatory (EJO), o rețea de 15 institute independente de cercetare media din 14 țări, a scris despre platforma pressHUB market, descriind-o ca o inițiativă ce poate încuraja cel puțin o schimbare de perspectivă privind publicitatea făcută de marile companii. “În loc de o piață media dominată în totalitate de mari editori de presă naționali, ar putea aduce mai clar în cadru media locală”, precizează EJO.
Articolul explică cum funcționează platforma online presshubmarket.ro: un client care dorește să facă publicitate națională, regională sau targetată pe anumite județe poate alege din magazinul online publicațiile ce fac parte din rețeaua pressHUB. Astfel, se adresează clienților prin intermediul presei locale, un segment ce nu era acoperit până acum de agențiile de publicitate, acestea concentrându-se pe mass media națională.
“Publicitatea este cea mai mare sursă de finanțare nestatală pentru mass-media românească: se estimează că piața de publicitate media se va ridica în acest an la aproximativ 485 de milioane de euro, din care 20% revin presei online. Două treimi din publicitatea online revin Facebook și Google. Majoritatea celorlalte publicații , odată ce acești doi giganți tehnologici și-au luat partea, se concentrează în Bucureșt, în presa centrală. Ideea unei platforme de finanțare descentralizate aparține lui Gabriel Baciu – membru al pressHUB, co-fondator inRoman – după ce altor membri ai rețelei li s-au retras veniturile din publicitate peste noapte, ca urmare a presiunii politice. Atunci s-a gândit la această soluție pentru a proteja independența financiară și editorială a presei locale.”
Articolul integral al European Journalism Observatory despre pressHUB market poate fi citit aici: Romanian local media launch new funding platform. Proiectul pressHUB market reprezintă o premieră pentru presa românească și este finanțat de Digital News Initiative, un program Google.