Publicația Reporter de Iași a câștigat procesul cu clanul Asimionesei. Gabriel Gachi: ”Este o victorie a presei locale de calitate care nu servește interese de grup”

Data:

În urma investigațiilor publicației Reporter de Iași în cazul Sărărie, DIICOT a realizat mai multe descinderi în aprilie la Primăria Iași, la city managerul Gabriel Harabagiu, fost viceprimar, și la sediul publicației BZI, în biroul patronului Ghiocel Asimionesei de unde au fost ridicate mai multe documente. 1 milion de euro au intrat în conturile clanului Asimionesei de la Sărărie din vânzarea apartamentelor în loc de pensiune, cu complicitatea funcționarilor Primăriei. Pentru că nu au reușit ”să cadă la înțelegere” cu jurnaliștii de la Reporter de Iași, Ghiocel Asimionesei i-a chemat în instanță pentru calomnie și le-a cerut suma de 100.000 de euro, dar instanța a concluzionat că faptele prezentate în cele 27 de articole de presă incriminate sunt reale.

Redăm integral postarea editorului coordonator al publicației Reporter de Iași, Gabriel Gachi:

”Ieri am castigat procesul cu familia Asimionesei. Ne cerusera 100.000 de euro la Tribunalul Iasi, dar instanta a stabilit ca ei vor trebui sa ne achite cheltuielile de judecata. Au fost analizate circa 15 articole din REPORTER DE IASI, iar concluzia a fost ca faptele prezentate sunt reale, din moment ce nu sunt calomnioase.Nu este un semn al vanitatii mele acest anunt, vreau doar sa punctez ca REPORTER este singura publicatie din Iasi care nu a avut complexe in fata lui Ghiocel Asimionesei si care l-a tratat exact asa cum merita, punandu-i oglinda in fata si alertand opinia publica despre pericolul pe care acesta il reprezinta.

Daca nu exista dosarul DIICOT, Asimionesei era si azi unul dintre cei mai puternici oameni din Iasi, desi articolele noastre au precedat ancheta procurorilor. Responsabilitatea este a intregului mediu politic si a fost nevoie de soneria unui ceas desteptator care sa dea trezirea in societatea ieseana. Suntem foarte putini oameni in Iasi, jurnalisti, politicieni sau oameni de afaceri, carora nu ne-a fost frica de Asimionesei si care am aratat ca acesta nu are nicio putere. Am fost balacariti in BZI si l-am invins cu armele noastre: legea si obiectivitatea.

Dar adevarata stire de ieri este alta: Tribunalul a obligat ziarul BZI la plata unei despagubiri record pentru presa locala. 10.000 de euro trebuie sa plateasca patronii BZI unui iesean calomniat in ziarul lor. E un moment de cotitura, pentru ca judecatoarea a respins exceptiile invocate de responsabilii acestei publicatii, care incercau astfel sa dea bir cu fugitii. Ani de zile a fost scaparea patronilor BZI: un mod alienant de a nu-si asuma responsabilitatea propriilor articole, ascunzandu-se dupa entitati-paravan si beneficiind de clementa judecatorilor. Materialul invocat in minuta sentintei redate mai jos este o mizerie din punct de vedere jurnalistic.

Aceasta nu este presa. Denaturari, fapte neverificate, linsaje la comanda. Decenii in care aceste fapte au ramas nepedepsite. Sentinta de ieri este inceputul.Articolul fusese sters de pe site-ul BZI, un mod si mai stupid de-a se autouacuza si de a-si arata lipsa de discernamant.Mi-l amintesc pe Mihai Chirica in 2018 numind BZI un sanctuar al presei profesioniste.

Mihai Chirica, un alt exemplu al puterii alienante, o spunea in calitate de primar, nu de simplu trecator pe strada. Si da, Iasul il are inca primar. Dezvaluirile REPORTER DE IASI despre abuzurile retelelor locale de Putere vor continua, aparand interesul public.

Contactat de PressHUB, Gabriel Gachi a declarat următoarele: ”Este o victorie a presei independente reale, a presei care stabilește clar demarcația dintre informare și interese economice, a presei locale relevante care nu servește interese de grup, așa cum se întâmplă în multe județe din țară. Este o victorie a presei de calitate”.

Potrivit acestuia, DIICOT a confirmat ilegalitățile prezentate de jurnaliștii Reporter de Iași în cazul Sărărie, un caz hibrid economic, iar familia Asimionesei un mix între Sorin Roșca Stănescu și SOV la nivel local.

”Familia Asimionei ne-a dat pe noi în judecată pentru calomnie pentru mai multe articole din publicația noastră. Centrul de greutate a fost legat de ”Afacerea Sărărie” din Iași și a dus la apariția dosarului instrumentat de DIICOT, care se referă la o asociere a familiei Asimionesei cu Primăria Iași. Aceștia au primit 1580 metri pătrați în Copou, în cea mai bună zonă a Iașiului, unde au construit un bloc și au vândut apartamentele. Am scris vreo doi ani la rând că acel contract este ilegal și perioada contractului expirase. Am prezentat mai multe ilegalități care au fost confirmate de DIICOT și se regăsesc în ordonanțele procurorilor.

”Este un caz hibrid economic, iar acest clan al Simionesei este un mix între Roșca Stănescu și SOV la nivel local”

El a avut Ziua de Iași, care făcea parte din cultura organizațională a lui Stănescu, iar ocupația acestuia a fost să își creeze o rețea de influență, amestecând paravanul de canal media (BZI) cu interese economice personale. El a privatizat vreo 3-4 fabrici pe care le-a tăiat la fier vechi. Au cerut 100.000 de euro pentru a merge direct la tribunal. Ne-am apărat și am prezentat documente”, a declarat, pentru PressHUB, jurnalistul Gabriel Gachi.

În opinia acestuia, Ghiocel Asimionesei a reușit să își subordoneze administrația locală ieșeană, așa cum SOV dorea să facă cu instituțiile de stat dacă Mircea Geoană ar fi devenit președinte.

”Nu este o sentință definitivă, nu i-aș da o anvergură istorică. Eu am transmis la nivel local că nu există motive să ne temem de acest hibrid, pentru că la oameni le era frică să nu fie terfeliți în BZI. Era vorba de o denigrare bazată pe chestiuni publice, una jegoasă care privea aspecte intime personale. Fac tot felul de montaje scabroase. Este o formă de teroare pe care eu am fituit-o. În ultimii ani, au reușit să-l captureze pe Mihai Chirica, și-n felul asta se vede slăbiciunile unui primar. De asemenea, Ghiocel Asimionesei a cenzurat anumite investiții publice în interes personal. Redactorul șef de la BZI este consilier local de la PMP și președinte al Politehnicii Iași, fostul deputat PMP, iar Petru Movilă este capturat pe baza unor chestiuni compromițătoare. Erau niște practici de anul 1990 în județe cu decalaje mari funcționale, gen Vaslui sau Vrancea. Prin aceste tentative ne întoarcem în trecut și noi nu am acceptat să cădem la un compromis, și chiar m-a amenințat. Am refuzat să cădem la pace”, a subliniat editorul coordonator al publicației Reporter de Iași.

Pe 26 aprilie au fost 24 de percheziţii domiciliare, apoi au fost aduşi la audieri şefi din administraţia locală ieșeană în frunte cu Gabriel Harabagiu, actual city manager al municipiului. Dosarul a pornit de la imobilul construit de clanul Asimionesei pe un teren aparţinând Primăriei, situat pe strada Sărărie, în Copou. Notari, avocaţi, funcţionari înalţi din administraţia locală au fost audiaţi până târziu în noapte.

Freedom House
Freedom House
PressHUB, cea mai răspândită rețea de presă din România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Şapte localităţi din Covasna nu au medici de familie

Şapte localităţi din judeţul Covasna, în care trăiesc peste...

Putin: Conflictul în Ucraina va fi îndelungat. Președintele rus exclude o nouă mobilizare a rezerviştilor

Preşedintele Vladimir Putin a declarat miercuri că în Ucraina...

VIDEO Volodimir Zelenski, desemnat „Personalitatea anului 2022” de revista Time

Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski a fost desemnat miercuri „Personalitatea...