Ofițerii anticorupție au deschis o nouă anchetă la Primăria Iași. Potrivit informațiilor „Ziarului de Iași”, în vizor ar fi modul în care a fost atribuit contractul de organizare a Revelionului. Așa cum ZDI relata la finalul anului trecut, procedura de achiziție a fost lansată foarte târziu (21 decembrie), iar rezultatul a fost unul așteptat: contractul a fost semnat cu firma R&A Events Concerts SRL-D, companie controlată de impresarul Radu Groza, colaboratorul „tradițional” al Primăriei Iași pentru astfel de evenimente.
Un prim pas a fost făcut ieri: municipalitatea trebuie să predea documentele aferente achiziției, dar există informații potrivit cărora ar fi fost luate în vizor toate contractele încheiate de firma amintită cu Primăria în ultimii ani.
În general, R&A Events a asigurat logistică (scenotehnică, ecrane de mari dimensiuni etc.) pentru Revelion și Sărbătorile Iașului, dar au fost și alte evenimente în care compania a fost prezentă: un exemplu în acest sens este asigurarea unor tribune (închiriere) la baza sportivă Ciric, în vara anului 2020, cu ocazia turneelor de tenis.
Citește și: Încă un eșec al Inspecției judiciare la „vânătoarea” de procurori incomozi
Procedura de Revelion a fost din start viciată
An de an, Primăria Iași a aplicat aceeași „rețetă” pentru organizarea Revelionului: a lansat, pe ultima sută de metri, o procedură netransparentă de achiziție (în afara sistemului național de achiziții publice, legea permite o astfel de soluție), iar în privința câștigătorului nu a fost vreodată o surpriză. În 2022, procedura a fost anunțată miercuri, 21 decembrie, achiziția având o valoare de peste 100.000 euro (fără TVA).
Practic, firmele interesate au avut la dispoziție doar zilele de 22 și 23 decembrie pentru a pregăti oferta, întrucât termenul de depunere a fost 27 decembrie (ora 11:00), iar zilele de 24, 25 și 26 au fost nelucrătoare. Mai mult, caietul de sarcini a cuprins inclusiv numele artiștilor, iar unii dintre aceștia sunt colaboratori ai lui Radu Groza, cel care controlează firma care avea să câștige contractul.
La fel ca în alte situații din anii trecuți. Chiar dacă presa a scris de-a lungul anilor despre acest mod de operare, fiind în mod evident semne de întrebare privind procedurile formale făcute de Primărie, este pentru prima dată când ofițerii anticorupție își îndreaptă atenția către acest subiect. Informațiile ZDI sunt că solicitarea de documente a fost făcută de Direcția Generală Anticorupție (DGA).
În context, amintim că DNA și DIICOT au, la rândul lor, anchete în curs cu privire la presupuse fapte de corupție în activitatea Primăriei, în special pe cazuri de urbanism.
Continuarea în Ziarul de Iași.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!