CNAIR a semnat vineri contractul pentru proiectarea și execuția secțiunilor E și D ale Lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva (Margina – Holdea). Tot vineri a fost semnat și contractul de finanțare pentru construcția acestor secțiuni.
Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 2 al autostrăzii Lugoj – Deva (secțiunea cu tuneluri) a fost semnat cu Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o.
Fondurile alocate preponderent prin PNRR prin Contractul de finanțare semnat vineri sunt de 2,2 miliarde de lei. Lotul are o lungime de 9,13 kilometri.
Construcția Secțiunii E include realizarea a două tuneluri ceea ce va asigura condițiile de stabilitate cerute de criteriile de protecție a mediului. Cele două tuneluri vor avea o lungime de aproximativ 2,13 km și vor fi formate din două galerii unidirecționale pentru fiecare sens de circulație cu o platformă de 11,25 m.
Durata contractului este de 45 de luni: 11 luni – perioada de proiectare și 34 de luni – perioada de execuție a lucrărilor, ceea ce înseamnă că lucrările vor dura aproape patru ani, iar lotul de autostradă va fi gata în august 2026.
“Cel mai important obiectiv al proiectului este reprezentat de cele două tuneluri dintre Margina și Holdea, solicitate prin acordul de mediu. Constructorul român căruia i-a fost atribuit contractul a demonstrat până acum că respectă termenele contractuale și chiar poate finaliza lucrările mai devreme. De aceea, mă aștept ca și acest contract (…), finanțat preponderent prin PNRR, să fie predat CNAIR cel mai târziu la finalul anului 2026”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: CNAIR)