Cea mai recentă analiză a domeniului construcțiilor navale, prezentată în cadrul întâlnirii Asociației Constructorilor de Nave din România (ANCONAV) de la sfârșitul lunii februarie, scoate în evidență rolul tot mai important pe care îl au asiaticii în competiția cu Europa. În ceea ce privește România, anul 2022 a înregistrat cel mai scăzut număr de comenzi de nave noi din ultimii 14 ani, conform directorului general al executiv al ANCONAV, gălățeanul Gelu Stan.
Ca număr de comenzi la nivel mondial, piața construcțiilor navale este dominată de China (45%), urmată de Coreea de Sud (25%), Japonia (9%) și Europa (8%). Celelalte șantiere din restul lumii deţin, în total, 13% din piață.
Pe același criteriu, în Europa conduce detașat Italia (cu 29%), urmată de Germania (12%), Finlanda (9%), Olanda (5%), Turcia (4%), Norvegia (2%), Croația (2%) și România (0,5%). Restul Europei totalizează 36,5%.
Potrivit lui Gelu Stan, tipurile de nave cele mai construite au fost navele tip LPG (gaz petrolier lichid, 31%), portcontainere (27%), offshore (13%), nave de croazieră (11%), tancuri (5%), restul de 18% fiind reprezentat de alte tipuri de nave.
Continuarea în Viata-libera.ro
Citește și: Ce trebui să faci dacă ai poliță RCA la Euroins
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: viata-libera.ro)