Șeful BMW critică decizia UE de a interzice motoarele cu combustie internă. Directorul general al gigantului auto, Oliver Zipse, a criticat dur și politica Germaniei pentru industrie, în ceea ce privește renunțarea la mașinile noi pe benzină și diesel, începând cu 2035.
„Consider că prevederea politică de a elimina treptat mașinile cu combustie este neglijentă”, a declarat Oliver Zipse, potrivit Dpa.
Materiile prime pentru construcția în masă a mașinilor electrice, cum ar fi litiul, cobaltul și pământurile rare, lipsesc în Europa, a avertizat șeful BMW. Prin urmare, Europa riscă să devină dependentă de importuri și vulnerabilă la șantaj politic, a adăugat el.
„Și unde vor încărca oamenii toate aceste mașini electrice? Nu va exista o infrastructură cuprinzătoare pentru mașinile electrice în Europa în 2035″
Oliver Zipse
Șeful BMW a avertizat: „În cele din urmă, acest lucru ar putea deveni chiar o problemă socială. Când mobilitatea nu va mai fi accesibilă”.
O interdicție fără o alternativă viabilă pe termen lung ar înăbuși creșterea unei întregi industrii.
Citește și: Românii cumpără mașini second hand la risc. Aleg mașini mai ieftine online
UE a făcut o concesie
Noile vehicule cu motoare cu combustie pot fi, totuși, înmatriculate în UE după 2035 doar dacă funcționează cu e-carburanți nepoluanți din punct de vedere climatic, în conformitate cu reglementările adoptate de Bruxelles în martie. Acesta a fost un compromis, întrucât Berlinul, în special, a avut obiecții față de o interdicție generală.
Utilizarea în traficul rutier a combustibililor electronici, care pot fi produși din apă și dioxid de carbon extras din aer cu ajutorul energiei regenerabile, este foarte controversată din cauză că producerea lor consumă foarte multă energie.
Citește și: Cum știi dacă o mașină second-hand a fost folosită în regim taxi
Industria auto germană a rămas în urma Chinei
Oliver Zipse a criticat, de asemenea, industria auto germană, afirmând că aceasta a rămas în urma Chinei și că se concentrează prea mult pe energia produsă de baterii, neglijând alte surse.
„Este înțelept”, a întrebat el, „ca un continent cu o industrie puternică, dar fără acces propriu la materiile prime esențiale pentru baterii, să promoveze doar această tehnologie?”.
China și-a dezvoltat și promovat industria auto de-a lungul întregului lanț valoric, cu o strategie clară de politică industrială, a avertizat șeful BMW.
Pentru a construi în masă mașini electronice, ar trebui asigurată disponibilitatea materiilor prime, „iar aici Europa are o problemă structurală”.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!