Sputnik, organul de propagandă al Kremlinului în România, închis pentru că justifica invadarea Ucrainei

Data:

Site-ul SputniK, principalul organ de propagandă rusească pentru Republica Moldova și România, a fost închis de autoritățile de la Chișinău.

Sputnik, site care lăuda nu doar politica lui Putin, dar și, în România, pe Diana Șoșoacă, pe liderii AUR și pe jurnaliștii care militau împotriva Occidentului și pentru figuri locale corupte, a fost închis printr-o decizie a Serviciului de Informații și Securitate al Republicii Moldova.

Hotărârea a fost luată în contextul invadării Ucrainei de către Rusia. Până să fie închis, Sputnik a publicat titluri pro Kremlin și mincinoase, de genul: „Operațiune specială rusă în Ucraina. Scopul: demilitarizarea”, „Ministrul rus de externe: Rusia va fi mereu pregătită de dialog”, „Crimele autorităților ucrainene împotriva civililor”, „MAE rus: nu este începutul războiului, este o încercare de a preveni un război global” (sursa: Ramona Ursu)

Propaganda rusă din România a devenit tot mai vocală în resuscitarea naționalismului, xenofobiei și a demonizării personajelor-cheie din instituțiile statului român. Unele dintre țintele predilecte ale Sputnik, vârful de lance al propagandei ruse în țara noastră, sunt liderii de etnie germană – președintele Klaus Iohannis și primarul Timișoarei, Dominic Fritz – prezentați ca prototipul străinului care ar vrea să facă rău României, scria PressHUB în octombrie 2021.

Citește și: Propaganda Sputnik: aproape un atac pe zi la adresa lui Klaus Iohannis. Motivul: e german

În general, autorii Sputnik sunt selectivi și nu lansează propriile atacuri, ci mai degrabă preiau opinii ale altor comentatori care rezonează la narațiunile rusești publicate pe diferite portaluri din România car par să fie afiliate editorial propagandei ruse printre care Corectnews, unde scrie Sorin Roșca Stănescu, Politics.ro, ActiveNews, RTV, etc. Se crează astfel un efect de ecou prin aceeași abordare pe mai multe site-uri, deci o opinie „pertinentă” multiplicată.

Sputnik intra în România prin intermediul Republicii Moldova, acolo unde are o stație radio și ține un site de știri cu o audiență ridicată pentru Republica Moldova.

Citește și: Cioloș cere interzicerea propagandei ruse în România, Sputnik și Rusia Today

Sputnik este un hibrid dintre fostul post de radio Voicea Rusiei și departamentul de externe al agenției ruse de știri RIA Novosti. Sputnik a fost înființat în noiembrie 2014, la doar câteva luni după anexarea peninsulei Crimeea de către Rusia și servește totalmente propagandei de stat a Rusiei.

Paradoxul face ca Sputnik Moldova să fie condus de Iurie Roșca, fost politician unionist de la Chișinău în anii `90 – 2000, trecut între timp cu arme și bagaje în solda propagandei ruse anti-românești și anti-occidentale. La Chișinău, portalul Sputnik și postul de radio asociat, sunt în rusă și română.

De pe această platformă Sputnik de la Chișinău, sunt lansate și chiar sponsorizate pe rețele de socializare dezinformări constante la adresa României și a liderilor ei.

spot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Muzeele din Ucraina, jefuite de ocupanții ruși: „Ne fură istoria”

Muzeul Regional de Artă din Herson a pierdut 10.000...

CJ Bistrița-Năsăud face cetățean de onoare un afacerist inculpat pentru corupție

Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a anunțat că intenționează să acorde...

Un general IGSU s-a pensionat fix înainte să fie inculpat. Va primi 12.000 de lei pe lună

Președintele Klaus Iohannis a semnat luni decretul de trecere...

Niculae Bădălău, arestat preventiv pentru 30 de zile

Curtea de Apel Bucureşti a decis luni ca Niculae...