Tancurile rusești trimise în Ucraina, blindate cu cofraje de ouă. Blindajul real „s-a furat”

Data:

Un comandant rus și-ar fi pus capăt zilelor, în plină desfășurare a operațiunilor militare din Ucraina, după ce a descoperit că toate tancurile unității sale, cu excepția unuia, erau demontate de părțile lor esențiale, făcându-le imposibilă utilizarea, anunță armata ucraineană. 

În cadrul Diviei 4 blindate ruse, unul din zece tancuri era în stare de funcționare.

Pe parcursul conflictului, armata ucraineană a descoperit că protecția tancurilor rusești T-72 și T-80 a fost realizată din cofraje de carton din cele folosite pentru păstrarea ouălor.

Blindajul reactiv, căci despre el este vorba, este alcătuit din niște casete metalice (sunt foarte vizibile pe toate tancurile la exterior), care ar trebui să fie pline cu exploziv. În teorie, lovite de proiectile sau grenade antitanc, explodează controlat, iar suflul care merge spre exteriorul tancului neutralizează lovitura antitanc.

 Asta doar în teorie, pentru că în practică, industria rusă umpluse casetele respective cu cofraje de ouă. Este foarte probabil că explozibilul a fost plătit, dar nu s-a mai livrat niciodată. Așa se fac afacerile „profitabile” în Est.

De altfel, pe parcursul ostilităților, N.A.B.U. (agenția ucraineană anticorupție), prin vocea lui Oleksandr Novikova, transmis o „scrisoare de mulțumire” plină de ironii Ministerului Apărării Rus, în cuprinsul căreia își exprima satisfacția pentru nivelul ridicat de corupție din fabricile ruse, care au trimis la luptă tancuri blindate cu cofraje de ouă.

Sistemul de comunicații criptate nu a funcționat

Nici măcar comunicațiile dintre subunitățile armatei ruse nu au funcționat, militarii ruși utilizând telefoanele mobile personale și liniile comerciale, fiind ușor de interceptat pentru armata ucraineană.

Sistemul ERA de comunicații criptate, introdus cu multă pompă în urmă cu câtva ani în armata rusă și care a fost și supercostisitor, nu a funcționat nici un moment.

Mai mult decât atât, din totalul blindatelor pregătite pentru invazia în Ucraina, doar o treime dintre acestea fuseseră dotate cu acest sistem.

Nu se cunosc încă motivele pentru care sistemul nu a fost instalat integral pe mașinile de luptă, însă judecând după ce s-a întâmplat cu fondurile alocate Roscosmos, nu poate fi exclusă nici în acest caz o fraudă cu sumele destinate echipamentelor de comunicații.

De ce au rămas tancurile în pană de benzină

Analiștii militari spun că blindatele ruse au rămas în pană de combustibil întrucât se așteptau la un război de două zile și nu au prevăzut provizii.

Poate că nu sunt motive să îi contrazicem, dar putem lua în calcul o versiune mai completă a acestor evenimente . Chiar dacă rușii se pregăteau de o paradă de joi pe sâmbătă, nici un tanc nu poate să parcurgă mai mult de 400-500 km fără realimentare, iar Ucraina este de două ori mai mare decât România.

Cu excepția blindatelor care veneau din Belarus, adică de la o aruncătură de băț, toate celelalte ar fi trebuit să aibă autocisterna venind în spatele lor.

Măcar pentru dus, dar nici pe aceea n-au avut-o. Probabil că motivul o fi fost și proasta planificare a invaziei, dar în același timp, nu poți să nu te gândești că dacă e sa faci rost de zeci de mii de litri de motorină destinate pieței negre, ce moment mai bun poate fi exact înainte de o „victorie anunțată”, când nimeni nu te vede, nimănui nu-i va păsa și toata lumea va sărbători „alipirea Ucrainei la patria mamă”.

Putem bănui că motorina vândută de soldații ruși în Belarus în zilele dinaintea invaziei este doar ce a rămas din cea nevândută de către comandanți. Și în felul acesta nu le-a mai rămas nici pentru cei aproximativ 100 km până la Kiev.

Furtul de combustibil, obișnuit

Nu ar fi surprinzător să se constate acest lucru, întrucât furtul de combustibil de către militari și angajații depozitelor armatei este frecvent în Rusia. De exemplu F.S.B. a dezvăluit faptul că între 2013 și 2015, doi angajați de la un depozit de combustibil al armatei au furat motorină în valoare de aproximativ 400.000 de euro din cisterne de cale ferată și au vândut-o la benzinăriile din regiunea Volgograd.

Un caz similar a fost documentat în regiunea Tver din Rusia, la nord de Moscova, în urma cu câțiva ani. Acolo, șeful unui depozit de combustibil pentru avioane a scos din cisterne kerosenul în valoare de peste jumătate de milion de euro și ulterior l-a vândut. 

Citește și:

Horatiu Ovidiu Baias
Horatiu Ovidiu Baias
Horațiu Baias este procuror de 30 de ani. Deși îndeplinește condițiile de pensionare încă din 2017, a ales să rămână activ. A fost procuror criminalist 5 ani, în perioada 1997-2002. Lucrează la DNA din 2005 și a deținut succesiv funcțiile de procuror șef adjunct secție, procuror șef Serviciu Tehnic, procuror șef serviciu informații clasificate. A făcut parte din delegații oficiale în deplasări externe și a avut întâlniri oficiale cu anchetatori din Balcanii de Vest, respectiv Croatia, Serbia, Muntenegru și Albania, precum și în spațiul ex sovietic - Republica Moldova, Ucraina, Armenia și Kazahstan. Sub egida UE și OECD, a participat alături de alți anchetatori la misiuni de monitorizare a unor țări în evaluarea luptei împotriva corupției ( Albania, Serbia și Armenia). A fost în Kiev în 2012, la o conferință, și de 2 ori în 2017, când a stabilit relații de colaborare, training și schimb de experiență cu NABU (DNA-ul ucrainean).

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul: