Nici dacă vor, ieșenii nu pot renunța la mașini. În orele de vârf, CTP poate transporta maxim 30.000-35.000 de oameni/oră, iar necesarul este de 100.000 de călători/oră.
În Iași sunt doar 60 de tramvaie și 100 de autobuze la stradă. E nevoie de 100 de tramvaie și 200 de autobuze pentru un transport eficient.
Liniile de tramvai trebuie extinse la periferie: Lunca Cetățuii, Breazu, Valea Lupului, Bucium, Tomești-Holboca. Nu se construiește nimic.
E nevoie de parcări în capetele de rețea pentru ca ieșenii din suburbii să vină cu tramvaiul la serviciu.
E nevoie de hub-uri școlare în suburbii pentru ca traficul să nu mai secționeze orașul dintr-un capăt în celălalt.
E nevoie de Centura ușoară dintre capăt Păcurari și Nicolina.
Toate aceste lucruri există în orașe din Occident comparabile cu Iașul și funcționează.
Oradea a extins o bucată de linie de tramvai, face un hub școlar în suburbie, construiește inelul doi de Centură, investește în cinci pasaje subterane în marile intersecții și a făcut parcări.
Clujul își face metrou și cea mai mare șosea de Centură din România.
La Iași, Mihai Chirica a plătit 360.000 de euro pe un plan de transport fantomă, de care nu s-a mai auzit nimic.
Continuarea în Reporteris.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Reporteris.ro)