Update: proiectul a fost adoptat!
Potrivit planului urbanistic zonal publicat pe site-ul Primăriei Capitalei, iniţiatorul documentaţiei, Samuel Caraian, doreşte să construiască pe terenul de circa 370 mp, de pe strada Mihai Eminescu nr. 198, un bloc cu subsol, parter şi 4 etaje. Elaboratorul Planului Urbanistic Zonal este biroul Zamfirescu Arhitectură şi Urbanism – arh. Ana-Maria Zamfirescu.
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/20_20170630.pdf
Direcţia de Cultură a Municipiului Bucureşti a dat aviz favorabil pentru această construcţie pe 10 februarie 2016.
Pe teren se află o casă parter şi etaj, pentru care Primăria Capitalei a dat autorizaţie de demolare în aprilie 2015. Intre timp a fost demolată.
Vizavi de acest teren se află o clădire monument istoric, facută după planurile celebrei arhitecte Henrieta Delavrancea, iar alături se află casa unde a locuit scriitoarea şi muziciana Cella Delavrancea.
Potrivit planului urbanistic aferent zonei protejate Mihai Eminescu, aceasta are grad de protecţie ridicat: se protejează valorile arhitectural – urbanistice, istorice şi de mediu natural care au o pondere ridicată, trama stradală şi caracterul. Sunt permise intervenţii care conservă trama stradală şi întaresc caracterul existent prin ameliorarea fondului construit şi a valorii urbanistice.
FOTOGALERIE Cum a fost distrusă strada Mihai Eminescu în ultimii 15 ani
Majoritatea clădirilor de pe bd. Mihai Eminescu – case cu parter sau parter şi etaj – au fost construite în urmă cu peste 100 de ani, fiind puţine intervenţii din perioada interbelică şi comunistă. Deși este zonă protejată, în ultimii 15 ani o bună parte dintre imobilele vechi au fost demolate, iar în loc au apărut blocuri cu până la 8 etaje. Cele care au scăpat de lama buldozerelor, fie sunt scoase la vânzare, deoarece lângă se află un ditamai blocul, fie au fost lăsate în paragină sau mutilate. Doar câteva dintre frumoasele case de pe această arteră au fost restaurate.
În plus, întrucât blocurile noi s-au edificat pe parcele foarte mici, 300-400 metri, acestea nu au suficiente locuri de parcare, zona fiind sufocată de maşini, parcate peste tot.
Autorizațiile de demolare/construire au fost date de Primăria Capitalei/Primăria sector 2.