Cercetătorul român Alexandru Hegyi susține că a nu a fost primit la un hotel din Olanda din cauza naționalității sale. Acesta a povestit că a făcut o rezervare la un hotel din Tilburg, prin platforma Booking. Deși ar fi primit o confirmare că a fost rezervată o cameră pe numee său, ulterior a primit un mesaj din partea hotelului în care scria că ei nu primesc oaspeți români.
Alexandru Hegyi afirmă că a cerut explicații respectivului hotel, iar aceștia au spus că nu acceptă români pentru că aceștia sunt implicați în activități ilegale.
În replăc, hotelul susține că decizia vine în urma unei înțelegeri cu autoritatea municipală din Tilburg.
Românul a mai scris că ulterior postării lui au fost făcute mai multe anchete la consiliul Tilburg și că așteaptă să vadă dacă există sau nu un astfel de acord.
Problema este mult mai amplă
Alexandru scrie că a primit un mesaj de la un membru din consiliul primăriei din Tilburg. În mesaj scrie că problema este mult mai mare de atât și că astfel de cazuri de discriminare nu se întâmplă doar în acest oraș.
Reprezentantul primăriei i-a mai explicat românului că a fost deja făcută o sesizare către organele împotriva discriminării, dar că așteaptă răspuns.
Booking nu mai lucrează cu hotelul respectiv
Alexandru Hegyi a postat ieri o conversație în care cei de la Booking spun că au eliminat acest hotel de pe pagina lor.
„O mică victorie a fost câștigată astăzi, deși gustul ei este extrem de amar. Booking.com a eliminat hotelul de pe site-ul său web în timp ce investighează problema în continuare. De asemenea, biroul antidiscriminare al Țărilor de Jos desfășoară o anchetă suplimentară.
Având în vedere cuvântul „Romeinse” folosit de personalul hotelului pentru a se referi la români, înseamnă de fapt romani, nu mă pot gândi decât la cuvintele unui celebru roman: „Veni, vidi, vici”.
Nu „vidi” in cazul meu, ca nu am avut sansa.
Urmeaza…”, este textul integral postat de acesta.
În mesajul primit de Alexandru Hegyi de la site-ul care se ocupă cu rezervări hoteliere scrie că nu este de acord cu un astfel de comportament din partea partenerilor, clienţilor sau staff-ului Booking. Platforma anunţă că îi va returna românului suma de 104,5 euro pe care o plătise pentru o noapte de cazare.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!