Vrancea: Gara Odobești, monument istoric, lăsată în paragină de CFR

Data:

Cel mai celebru călător care a ajuns în Gara Odobești a fost împăratul Wilhelm al Germaniei, în timpul Primului Război Mondial. Personajul istoric a ajuns în oraș în iarna lui 1917, când a mers cu trenul până la Burca și de acolo, cu mașina, pe Măgura Odobeștilor. Linia ferată a fost folosită de armata germană pentru aprovizionarea trupelor staționate în zonă. Din păcate, anul acesta, când se va marca Centenarul primului război mondial, gara se află în paragină și uitare.

Prin Gara Odobești nu mai trec trenurile de peste 10 ani

Gara Odobești este în proprietatea SNCFR-CF Galați. După ce nu a mai fost folosită, clădirea a devenit adăpost pentru oamenii străzii și s-a degradat de la o zi la alta.

Ministerul Culturii și Cultelor a introdus Gara din Odobești pe lista monumentelor istorice în 2004. Acest lucru nu a schimbat însă cu nimic situația imobilului.

În 2016, Direcţia Judeţeană pentru Cultură Vrancea a sancţionat contravenţional cu suma de 8.000 lei SNCFR – CF Galaţi, proprietarul imobilului istoric, ca urmare a stării de degradare în care se află monumentul din Odobeşti.  Reprezentanţii Direcţiei Judeţene pentru Cultură Vrancea au dispus măsuri care vizau stoparea degradării monumentului istoric Gara Odobeşti, reabilitarea şi punerea în valoare a acestuia, lucru care, din păcate, nu s-a petrecut.

“În urma verificărilor efectuate în luna aprilie 2016, starea generală de conservare a monumentului istoric a fost calificată drept rea, din următoarele considerente: degradarea şi distrugerea parţială a elementelor arhitecturale exterioare; accesul masiv al apei din precipitaţii în interiorul clădirii datorită lipsei sau degradării unor elemente de închidere (sala centrală, subsolul imobilului etc.); deteriorarea şi lipsa unor elemente ale sistemului pluvial (jgheaburi şi burlane); degradarea faţadelor şi tencuielii interioare cu prezenţa igrasiei şi mucegaiului; multiple fisuri şi crăpături în zidăria interioară; neutilizarea parţială a clădirii şi lipsa intervenţiilor minime de întreţinere; securizarea insuficientă a clădirii”, au spus cei de la Direcția pentru Cultură Vrancea.

Autoritățile au cerut CFR să asigure paza monumentului istoric, să pună în valoare și să restaureze clădirea, lucru de asemenea imposibil de îndeplinit din cauza lipsei fondurilor.

Primarul localității, Daniel Nicolaș, a vorbit la un moment dat despre transformarea imobilului într-un Muzeu al vinului, însă nu s-a făcut nimic. De asemenea, gara ar fi putut fi transformată în azil de bătrâni, proiect pe care ar fi dorit să îl pună în practică un om de afaceri vrâncean. Acesta însă a fost descurajat de prețul ridicat la care a fost evaluată clădirea monument istoric.

spot_imgspot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Cum a fost construit sediul central al Băncii Naționale peste cel mai mare han din București

Cum a fost construit sediul central al Băncii Naționale...

Fabrica de Trăsuri din București, gândită de arhitectul Castelului Peleș

Una dintre puținele clădiri în stil neogotic din București,...

După 200 de ani. Un medic stabilit în Germania restaurează casa familiei și o redă orașului

Familiei Hintz din Germania i se retrocedează casa strămoșilor...

Conacul Neamțu a fost salvat. Sediu de CAP, degradat după ’89 și reabilitat cu ajutorul donaţiilor

Conacul Neamțu din Olari, județul Olt, reprezentativ pentru arhitectura...