Europarlamentarul Marian Jean Marinescu: „Ţinta de 90% mașini electrice în 2035, singura propunere viabilă”

Data:

Europarlamentarul Marian Jean Marinescu susţine că singura soluție viabilă și rațională pentru a reduce emisiile în transportul rutier este utilizarea tuturor tehnologiilor posibile: motoare electrice, hidrogenul și combustibilii alternativi.

„După votul Fitfor55 din această sesiune plenară a Parlamentului European (care propune ca începând din 2035 să se producă doar mașini cu zero emisii la țeava de eșapament, adică doar mașini cu motoare electrice) sunt la fel de convins că singura soluție viabilă și rațională pentru a reduce emisiile în transportul rutier este utilizarea tuturor tehnologiilor posibile: motoare electrice, hidrogenul și combustibilii alternativi”, a declarat eurodeputatul PPE.

Citește și: Doar mașini electrice din 2035. Decizia Parlamentului European

În opinia sa, combustibilii alternativi sunt un element cheie în succesul decarbonizării transportului rutier. Şi asta pentru că, pe de o parte, pe șoselele europene circulă în acest moment sute de milioane de autovehicule pe benzină și motorină.

Iar acestea vor continua să circule și după 2035, iar reducerea emisiilor se poate face în acest caz doar prin trecerea de pe motorină și benzină pe combustibili alternativi nepoluanți.

Iar pe de alte parte, producătorii de combustibili alternativi vor fi stimulați să producă o cantitate mai mare de combustibili alternativi doar dacă va exista cerere pe piață.

„Dacă vom trece 100% pe mașini electrice, nu va mai exista cerere pentru combustibili alternativi. Prețurile mașinilor electrice nu sunt accesibile tuturor cetățenilor. Infrastructura de alimentare a mașinilor electrice este subdezvoltată.

Nu dispunem de suficiente materii prime necesare pentru baterii, iar trecerea exclusiv pe mașini electrice va crește dependența UE de China”, a explicat deputatul european

Marinescu mai spune că ţinta de 90% mașini electrice în 2035 (și nu 100%, cum verzii și stânga au votat la Strasbourg) este singura propunere viabilă atât pentru populație cât şi pentru industrie.

„Utilizarea exclusivă a mașinilor electrice nu va reduce emisiile atât cât este necesar, dar va reduce drastic mobilitatea. Sper ca negocierile din Consiliu să conducă la o decizie înțeleaptă, iar textul să fie modificat în acord cu această realitate”, a mai spus reprezentnatul Grupului PPE în comisia TRAN.

spot_imgspot_img
Marga Bulugean
Marga Bulugean
Marga Bulugean este redactor-șef la cotidianul regional “Cuvântul Libertății” din Craiova. A fost redactor, șef de departament, redactor-șef adjunct. Am avut în directa responsabilitate domeniul “Social”, dar și instituțiile județene și locale implicate în domeniul sănătății. În prezent, este responsabilă de coordonarea redacției, de identificarea de noi subiecte, editarea știrilor, reportajelor și interviurilor, precum și de coordonarea studenților de la Jurnalism care fac practică și internship-uri la ziarul Cuvântul Libertății. A făcut parte timp de patru ani din redacția grupului de presă Curentul-Monitorul, unde a fost reporter și redactor, domeniul fiind tot domeniul “Social”. Are dublă licență, în inginerie și filologie la Universitatea din Craiova și un master în Managementul Instituțiilor Publice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Cum să te ferești de imaginile false create prin tehnologia deepfake

Cum să te ferești de imaginile false create prin...

Cum a fost construit sediul central al Băncii Naționale peste cel mai mare han din București

Cum a fost construit sediul central al Băncii Naționale...

Trei zile de Open Data Hachathon. Ce am descoperit căutând cheltuielile primăriilor

Trei zile de Open Data Hachathon. Hackathonul bunei guvernări...

Începe Hackathonul bunei guvernări. Ce au făcut primarii cu banii noștri

Începe Hackathonul bunei guvernări, un eveniment complex în care,...