Model la 75 de ani. Cum a ajuns Ioana Constantinescu să defileze pe catwalk la Romanian Fashion Week

Data:

Un model în vârstă de 75 de ani a defilat, duminică seară, pe spectaculosul catwalk din Grădinile Palas, din Iași, în ultima zi a Romanian Fashion Week. Festivalul de modă a fost organizat, în acest weekend, în cadrul Romanian Creative Week.

Ioana Constantinescu, îmbrăcată complet în alb, o vestimentație creată de designerul Lucian Broscățean, a intrat cu grație pe scenă, cu încrederea unui model profesionist, spre admirația celor câteva mii de oameni care au venit să urmărească spectacolului Romanian Fashion Week.

Doar că, în realitate, Ioana Constantinescu nu are experiență de model, iar duminică, 29 mai, a fost pentru prima dată în viața ei când a defilat pe un catwalk.

„A fost un eveniment special în viața mea. Designerul Lucian Broscățean a zis că vrea să se adreseze acestui segment de vârstă, 40-70 de ani. Eu am 75 de ani. Am o prietenă care lucrează în lumea modei și așa am luat contact cu Lucian. Când m-a văzut, a zis: «Superb, gata!». Așa a început totul. Marți, am bătut palma, duminică dimineață, în ziua spectacolului, am făcut o mică repetiție și asta a fost”, a povestit Ioana Constantinescu prima sa experiență de model, la 75 de ani.

Citește și: O lume despre care știi foarte puțin: mii de gameri s-au întrecut în competiții și s-au întâlnit cu influenceri cu 1.000.000 de urmăritori

„Fetele tinere mi-au spus că sunt splendidă”

A avut emoții, „nu atât pentru că mi-a fost frică să nu cad, dar pentru că nu mai am reflexele tinereții. Nu am mai fost niciodată pe podium. Eu am lucrat în proiectare în industria chimică și, după 1990, m-am reprofilat și am lucrat într-o tipografie, unde mi-a plăcut la nebunie, la departamentul montaj. Apoi, am ieșit la pensie și acum sunt bonă”, a mai povestit Ioana Constantinescu.

Doamna Constantinescu a venit la cortul manechinelor cu un chec făcut după o rețetă specială, care i-a impresionat pe toți cei implicați în show-ul Romanian Fashion Week, eveniment ajuns la cea de a XIV-a sa ediție.

„Fetele tinere m-au îmbrățișat cu multă dragoste, fiecare mi-a spus că sunt splendidă, că sunt minunată, fiecare a simțit nevoia de a mă aprecia. Le-am adus chec, un chec special pe care îl fac eu din albuș. Îi mulțumesc lui Lucian Broscățean pentru această experiență, este un tip deosebit”, a menționat Ioana Constantinescu.

Citește și: VIDEO Cum „țipă” un copac când în jur e poluare și prea multă tehnologie

Despre Romanian Fashion Week

Cea de a XIV-a sa ediție a Romanian Fashion Week a început vineri, 27 mai, la Iași, în Grădinile Palas, cu un remarcabil succes la public. Spectacolul a continuat sâmbătă și duminică, iar colecțiile a peste o sută de designeri români, tineri și consacrați, i-au fascinat pe spectatori, care au rămas la festival inclusiv pe timp de ploaie.

În cadrul Romanian Fashion Week, a mai putut fi vizitată expoziția RE:CUT, organizată la Palatul Culturii din Iași, care a sintetizat, într-o singură instalație, unul dintre cele mai puternice și importante concepte ale perioadei: UPCYCLING. Vorbim despre reutilizarea creativă a unor colecții și modele vechi, transformate în ținute care descriu perfect moda acestui an.

În același timp, brandul românesc MURMUR a organizat un Pop-Up Store special la Iași. Timp de două zile, pe 28 și 29 mai, iubitorii brandului au putut proba și cumpăra piesele vestimentare îndrăgite de vedete internaționale, precum Madonna, Lady Gaga, Beyonce sau Miley Cyrus.

Tot în cadrul evenimentelor de fashion ale Romanian Creative Week a fost organizată From waste to experimental couture, o mini-galerie de accesorii și piese vestimentare realizate din materiale plant based și sustenabile.

Citește și: Poezie pe piatră și caricaturi tubulare, concepte inedite ale lui Ion Barbu

House of Sustenability, eveniment organizat de Federația Patronatelor Industriilor Creative, în parteneriat cu Freudenberg și Palas, a prezentat sute de produse sustenabile pentru diverse aplicații, tehnologii și inovații de vârf în domeniul materialelor sustenabile. În acest sens, a fost organizat un workshop de prezentare a unei colecții realizate din materiale sustenabile, ce reprezintă rezultatul colaborării dintre Freudenberg și studenții și masteranzii Facultății de Arte și Design din Timisoara.

Tot în cadrul evenimentelor dedicate creativității, Romanian Creative Week a găzduit și conferințele internaționale RCW FORUM. O serie de subiecte de actualitate au fost abordate de experți, din diferite perspective, cu exemple din propriile demersuri/proiecte. Organizat de Future in Textiles, parte a FEPIC, evenimentul a atras un public extrem de numeros.

Ediția din 2022 a Romanian Fashion Week a fost organizată de Federația Patronatelor Industriilor Creative, avându-i drept parteneri pe: Primăria Municipiului Iași, Ministerul Culturii, Palas, Raiffeisen Bank, Lancôme, Philips, Freudenberg, Greenfield, DPD, Volvo, Rodotex, Fit, Noir și Dorna.

Despre Romanian Creative Week

Aflat la cea de-a doua ediție, Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Înființată la Iași, în 2011, FEPIC a organizat, până în prezent, peste 50 de acțiuni de promovare națională și internațională a industriilor creative românești.

Alături de FEPIC, organizatori ai evenimentului sunt: Palas, Primăria Municipiului Iași, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Universitatea „Al. I. Cuza”, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” Iași, Rodotex.

Parteneri: UniCredit Bank, glo™, George. Primul banking inteligent, Lancôme România, Philips, Raiffeisen Bank, Vodafone, Greenfield Copou Residence, Freudenberg Innovating Together, Volvo, DPD, Lenovo, Red Bull, Polirom, StakeBorg, Code 932, FONTIS, Wink, Smiley Camper, Travis, Fit, Creative Romanian Film Makers, Noir, Indiero, Acaju, Beerzone, Cafeneaua Piața Unirii, Czech In, Skin, Tribeca, Proevent, Dorna, Aeroportul Internațional Iași, Institutul Francez Iași, Administrația Națională Apele Române, Spitalul Clinic Universitar de Urgență „Dr. Iacob Czihac” Iași și Școala Primară „Gheorghe Asachi Iași”.

Partenerii media ai evenimentului: Pro TV, TVR Iași, Kiss FM, Voyo, Agerpres, Perfecte.ro, Newsweek România, PressHub.ro, Radio Iași.

Amănunte despre RCW, pe romaniancreativeweek.ro pe paginile noastre de FacebookInstagram, și pe canalul nostru de YouTube.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul: