Modificări importante ale Codului Rutier, impuse de Comisia Europeană. Care sunt

Data:

Modificări importante ale regulamentelor rutier la nivel european, și în România, sunt discutate în prezent de Parlamentul European și Comisia Europeană, iar principalul scop al prevederilor este reducerea numărului de victime din trafic până în anul 2050.

Printre cele mai importante măsuri se numără toleranța zero pentru conducerea sub influența alcoolului, creșterea perioadei pentru care un șofer este considerat începător și introducerea unui permis auto digital.

Cum se schimbă în Codul rutier

Vlad Gheorghe, europarlamentar USR – grupul Renew Europe, a explicat pentru PRESShub care sunt modificările la Codul rutier care îi vor viza și pe români, în condițiile în care România este încă pe primul loc în UE la numărul de decese din accidente rutiere.

Citește și: 90 milioane de euro pe an, evaziunea fiscală din „păcănele” (surse)

„Sunt numeroase modificări necesare, pentru că așa cum știți există „Viziunea zero” – ne-am asumat că nu vor mai fi decese pe drumurile din UE până în 2050.

Printre cele mai importante modificări ale Codului rutier:

  • toleranță zero pentru conducerea sub influența alcoolului,
  • perioada de «începător» extinsă la doi ani, dar posibilitatea de a lua permisul de la 17 ani (cu 1 an de condus însoțit),
  • adaptarea examenului și a evaluării medicale,
  • introducerea unui permis de conducere digital,
  • interdicție de a conduce autovehicule la nivelul UE, dacă un singur stat decide să decadă din drepturi un conducător auto”.

De când intră în vigoare

Vlad Gheorghe, europarlamentar RENEW

Vlad Gheorghe a explicat că statele membre din Uniunea Europeană au la dispoziție doi ani să transpună directiva în legislația internă.

Europarlamentarul RENEW a menționat că nicio țară nu poate să elimine vreuna dintre modificările venite de la Comisia Europeană.

„Odată ce directiva este adoptată în forma finală, adică toate instituțiile europene abilitate au convenit în negocierea tripartită ce va conține exact Directiva, de obicei toate statele membre au până la doi ani timp să o transpună în legislația internă.

Chiar dacă statele membre au libertatea de a decide asupra modalităților de îndeplinire a directivei, toate prevederile sunt obligatorii”.

Zero victime rutiere în UE până în 2050

Vlad Gheorghe a precizat că aceste noi prevederi sunt o modalitate de a proteja cetățenii Uniunii Europene. Europarlamentarul le-a transmis șoferilor că prevenția la volan poate să salveze vieți.

„Dincolo de orice Directivă sau orice alt act legislativ european sau autohton, șoferii trebuie să știe că un mod prudent de a conduce pe străzile din România și din UE salvează vieți.

Obiectivul acesta – 0 victime rutiere în UE până în 2050 – nu este politic sau instituțional, este spre binele cetățenilor europeni. Iar cum România este campioană, din păcate, în acest clasament al deceselor pe șosele… Șoferii trebuie să știe că se lucrează la aceste noi prevederi care să ne facă tuturor viața mai simplă în trafic și mai ales mai sigură”.

Citește și: VIDEO Câte ore muncește, de fapt, un profesor și cât câștigă

@vlad.gheorghe Vești bune! Ne vom putea înmatricula sau radia mașina online, de acasă. Fără cozi, nervi sau pierdut timp la ghișee, ca niște cetățeni europeni respectați. #vladvoceata #legislatie #mycar #radiere #inmatriculareauto #online #digital #faracozi #civilizat #european #relaxat #deacasa #europeway #fiiinformat #invatapetiktok #invataintr1minut ♬ original sound – Vlad Gheorghe

România a înregistrat cele mai multe decese în trafic

Potrivit unui raport al Comisiei Europene, aproximativ 20.600 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere doar anul trecut, ceea ce reprezintă o creștere de 3 % față de 2021.

România este țara care a înregistrat cele mai multe decese în urma accidentelor din trafic în anul 2022 (86 per milion), iar pe locul al doilea se situează Bulgaria (78 per milion). Media UE a fost de 46 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, mai arată datele CE.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

Imagine: PEXELS.com


Articole susținut de

Mai multe detalii pe:

vladgheorghe.ro

spot_imgspot_img
Bianca Iosef
Bianca Iosef
Bianca Iosef a terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București în anul 2022. A început să lucreze ca jurnalist încă din timpul facultății și este interesată să evolueze cât mai mult în acest domeniu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Un nou contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai din București

Un nou contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai din...

Cum au pus rușii bazele Securității în România. „Gayaneh“ și Pacepa | Aktual24

Cum au pus rușii bazele Securității în România. „Gayaneh“...

Clotilde Armand a fost trimisă în judecată. Ce i se reproșează | Revista 22

Clotilde Armand a fost trimisă în judecată, joi, într-un...